پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۲۳۷
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰

فکرشهر: به مناسبت روز جهانی کتاب کودک برنامه فرهنگی پیوند با کتاب با شعار 'بیایید با کتاب بزرگ شویم ' در محله ریگدان شهر کاکی استان بوشهر برگزار شد.



به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش کاکی گفت: این برنامه به همت و برنامه ریزی باشگاه کتاب خوانی فاطمیه دانش آموزان پایه اول دبستان فاطمیه ریگدان با همکاری این اداره و کتابخانه عمومی شهر کاکی در طبیعت سرسبز و زیبای ریگدان برگزار شد.

عبدالرضا نصیری افزود: آشنایی کودکان با کتاب و کتاب خوانی باید در راس همه امور فرهنگی باشد زیرا کتاب از همه دوستان کودک ثابت قدم تر، با وفاتر و صبورتر است.

وی افزود: کتاب هرگز در ایام ناراحتی و رنج و تشویش به کودک پشت نمی کند و بر عکس، آغوش مهربان آن برای استقبال کودک همیشه گشوده است.

مسئول باشگاه کتاب خوانی فاطمیه ریگدان کاکی گفت: روز جهانی کتاب کودک ٢ آوریل (برابر با ١٤ فروردین) به افتخار زاد روز هانس کریستین اندرسن، نویسنده داستان‌های کودکان نامگذاری شده ‌است.

لیلی زارعی ادامه داد: هر سال در این روز توسط دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان به مناسبت بزرگداشت مقام کتاب کودک و ادبیات کودک و نوجوان در کشورهای جهان جشن گرفته می‌شود و مدیریت آن را این دفتر که از سال ١٩٥٣ میلادی در سوئیس آغاز به کار کرده ‌است، برعهده دارد.

وی افزود: روز جهانی کتاب کودک از سال ١٣٤٩ در ایران به رسمیت شناخته شده‌ است و وزارت آموزش و پرورش در سال ١٣٥٠ روز ١٤ فروردین هر سال را روز جهانی کتاب کودک در ایران اعلام کرد.

وی ادامه داد: مراسم بزرگداشت این روز هر سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود و ایران نیز در سال ١٣٧١ (١٩٩٢) برگزار کننده این مراسم بود.

زارعی افزود: به همین مناسبت باشگاه کتاب خوانی فاطمیه برنامه هایی از قبیل قصه گویی و شعرخوانی توسط دانش آموزان و اهدا کتاب با همکاری نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش کاکی و کتابخانه عمومی کاکی با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی با شعار یایید با کتاب بزرگ شویم اجرا کردد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر